Często zdarza się, że sprzedawca uznaje reklamację w procedurze tzw. odwołania, lecz odmawia zwrotu kosztów wykonania opinii rzeczoznawczej i innych kosztów poniesionych przez konsumenta. Jest to niezgodne z prawem i narusza interesy konsumenta. W takich przypadkach, po zwrocie konsumentowi ceny reklamowanego towaru (bez zawierania ugody), można w odrębnym wniosku zwrócić się o pomoc w odzyskaniu kosztów do Rzecznika konsumentów. W tym załączniku znajdziesz wzór wniosku o pomoc.
Prawidłowy formularz zgłoszenia reklamacji towaru.
Po wydruku należy go dokładnie wypełnić w 2 egz. i przedstawić sprzedawcy. Należy zwrócić uwagę na to, aby na formularzu była pieczątka sprzedawcy oraz podpis osoby przyjmującej reklamację.
Przepisy Kodeksu Cywilnego - RĘKOJMIA ZA WADY
art. 556 do 576
Są to podstawowe przepisy regulujace spory reklamacyjne między sprzedawcą a konsumentem.
Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. - wdrażająca Dyrektywę PE i regulująca obowiązki przedsiębiorcy (sprzedawcy), regulująca prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy, w umowach zawartych również poza lokalem przedsiębiorstwa (sprzedaż internetowa).
Potwierdzenia uprawnień rzeczoznawców z listy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie.